Rowery Corratec 2014 - BikeStory.pl

Rowery Corratec 2014

Wraz z nadejściem wiosny w BikeSalon.pl zrobiło się naprawdę kolorowo! Stało się tak w dużej mierze dzięki dostawie rowerów niemieckiego producenta Corratec, obecnego na rynku od 1990 roku, którego kolekcja zawsze w sposób istotny wyróżnia się na tle konkurencji. Dzieje się właśnie za sprawą niebanalnego wzornictwa, a także komponentów stosowanych do produkcji rowerów. Nie trudno przeoczyć wymalowane na kołach, kierownicach, mostkach i sztycach litery ZZYZX – taką niebanalną nazwę nosi amerykańska marka, dostarczająca wspomniane części głównie na swój rodzimy rynek, ale także, co widać po omawianych rowerach, nie stroniąca od europejskiego rynku. Przyjrzyjmy się bliżej tegorocznej ofercie kolorowego producenta 🙂

logo_corratec

Naszą kolekcję otwiera w tym roku rower typu cross – Corratec X-Vert Cross w wersji Lady (damskiej) oraz Gent (męskiej). Oba warianty malowane są identycznie – łagodne pomieszanie szarości i błękitu w matowym wykończeniu podoba się klientom obu płci, co możemy stwierdzić po ich pierwszych reakcjach. X-Vert Cross jest poważnym kandydatem do tegorocznego hitu sprzedażowego, wyprzedzając konkurentów dzięki świetnej relacji ceny do jakości!

big_rower-corratec-x-vert-cross-gent-szaro-niebieski-1395246046

big_rower-x-vert-cross-lady-szaro-niebieski-1395239061

Rower w cenie 1799 zł oferuje naprawdę dobrej jakości komponenty – najbardziej cieszą przerzutki – zarówno tylna, jak i przednia, co nie zdarza się często, należą do tej samej, dobrej jakościowo grupy Shimano Alivio. Do dyspozycji mamy kasetę o ośmiu biegach, co w połączeniu z trzema tarczami korby Shimano Acera daje duży wybór przełożeń, czyniąc z V-Verta rower bardzo uniwersalny. Opony o najpopularniejszym w tym segmencie rozmiarze 700×38 i dość wyraźnym bieżniku zapewniają dobrą przyczepność w terenie, nie generując dużych oporów toczenia na asfalcie.

Warto zwrócić również uwagę na amortyzator – w tym elemencie Corratec również różni się od konkurencji, stosując produkty trochę zapomnianego na polskim rynku RST – w tym przypadku zamontowano model Neon o rozsądnym skoku 60mm oraz możliwością zablokowania widelca dzięki manetce przy prawej goleni – tej funkcji próżno szukać w widelcach SR Suntour spotykanych u konkurentów ze zbliżonej półki cenowej.

Rower nie jest wyposażony w amortyzowaną sztycę oraz regulowany mostek – producent, moim zdaniem słusznie, pozostawił tego typu gadżety w modelach trekkingowych, podkreślając tym samym bardziej sportowy charakter serii Cross. Standardowe wymiary sztycy oraz system a-head pozwolą bez problemu podmienić wspornik na amortyzowany, a mostek na regulowany – wedle uznania i potrzeb klienta.

Pierwsze reakcje klientów są jak najbardziej pozytywne – rower zdecydowanie się podoba, a wszyscy nabywcy są zadowoleni z zakupu. Model zdecydowanie godny polecenia 🙂

Kolejny w ofercie Corratec to model stricte trekkingowy – nazywa się Harmony i również występuje w wersji męskiej oraz damskiej:

big_rower-corratec-harmony-gent-1396860505

big_rower-corratec-harmony-lady-1396865585

Rower w cenie 2999 złotych również dobrze prezentuje się na tle konkurencji – przede wszystkim robi wrażenie wizualne – klasyczne kolory, tym razem również identyczne dla obu płci, powinny spodobać się każdemu. Rower został kompletnie wyposażony we wszystkie niezbędne w tej kategorii akcesoria – mamy tu więc błotniki renomowanej marki SKS, osłonę korby i łańcucha, solidny bagażnik, dynamo w przedniej piaście oraz amortyzowaną sztycę i regulowany mostek. Wszystko dobrze spasowane, nie generujące hałasów podczas jazdy po bezdrożach i wertepach.

Solidny, 9-cio rzędowy napęd oparty jest na komponentach Shimano – tylna przerzutka Deore, przednia Acera, korba zaś to nowy Altus, który od tego roku wszedł oczko wyżej i pojawia się również przy 9-ciu rzędach.

Za amortyzację odpowiada RST Sofi o typowym dla tego segmentu skoku 63 mm, z możliwością jego zablokowania. Rower wyposażony jest także w kompletne, elektryczne oświetlenie, zasilane dynamem umieszczonym w przedniej piaście.

Bardzo ciekawe są hamulce – Magura HS11 to tzw, hydrauliczne hamulce szczękowe, działające na zasadzie zbliżonej do hydraulicznych hamulców tarczowych. Za ruch klocków odpowiada zmieniające się ciśnienie płynu hamulcowego w przewodach hamulcowych.

Felgenbremse_HS11_Pure_schwarz

Tego rodzaju rozwiązanie na swoje plusy. Dużo lepsza niż w typowym hamulcu typu V-brake jest modulacja siły hamowania. Znacznie wolniej ścierają się również klocki hamulcowe – są one znacznie grubsze niż w v-brake, wykonane przeważnie z lepszych materiałów, dzięki czemu mają mniej zgubny wpływ na nasze obręcze. Bardzo ważną sprawą, zwłaszcza w rowerze trekingowym, jest odporność tych hamulców na zabrudzenia – jazda w błocie nie powoduje zapychania się pancerzy i blokowania linek, bo ich tu po prostu nie ma. Mamy szczelne przewody hamulcowe, które długo pozostaną raczej bezobsługowe. Wbrew krążącym opiniom tego typu hamulce nie są skuteczniejsze od V-brake, mogą wręcz hamować trochę słabiej, ale wspomniane zalety zdecydowanie górują nad kilkoma wadami.

Całość waży 16,5 kg, co jest dobrym wynikiem w tej klasie cenowej. Rower jako całość robi dobre wrażenie i nie powinien sprawiać większych problemów na wymagających trasach.

Kolejnym rowerem niemieckiego producenta w naszej ofercie jest model Two Circle TZ – typowy full do cross country, o skoku zawieszenia 100mm i lekkiej, zwinnej sylwetce.

big_rower-corratec-two-circle-tz-1395244230

Rower oparto na kołach 650B, potocznie zwanych 27,5″, co ma stanowić złoty środek pomiędzy zwinnością 26″ i przyczepnością oraz prędkością 29″. Zastosowano tu opatentowany przez Corratec system zawieszenia Two Circle, dzięki czemu zawieszenie tylne dostosowuje się do aktualnej rzeźby terenu – skok dampera jest różny, w zależności od sytuacji. Głównym założeniem jest wyeliminowanie zjawiska zbędnego bujania na każdej napotkanej przeszkodzie, co skutkuje wytraceniem prędkości energii i prędkości.

Za napęd odpowiada kompletna grupa Deore, amortyzację zapewniają powietrzne amortyzatory od RST – rower jest więc dość lekki biorąc pod uwagę jego cenę – 6999 zł. Trudno będzie znaleźć lżejszego konkurenta w tych pieniądzach.

Przyczepność zapewniają opony Continental X-King o słusznej w tej klasie szerokości 2.2 cala.

Rower na żywo prezentuje się o niebo lepiej niż na zdjęciach – fantastyczne połączenie kolorów sprawia, że aż chce się ruszyć na pełną wrażeń wycieczkę w wymagający teren!

Dostępny u nas rozmiar ramy 17,5 ” będzie dobry na osoby o wzroście 175-183 cm.

Ofertę rowerów Corratec dostępną w sklepie stacjonarnym uzupełniają 2 rowery szosowe – znana Wam już z poprzedniego sezonu Dolomiti oraz karbonowe cudeńko CCT Team 105.

Zacznijmy od opartej na aluminiowej ramie Dolomiti:

Rower, jak już wspomnieliśmy, oparty jest na ramie z potrójnie cieniowanego aluminium -gwarantuje to niską wagę tego elementu. W samej geometrii zastosowano wiele rozwiązań znanych z rowerów dla profesjonalistów – zdecydowanie długa górna rura przy stosunkowo niskiej główce ramy umożliwiają zajęcie bardzo aerodynamicznej pozycji na rowerze. Obniżone tylne widełki – Low Profile Chainstay – eliminują uderzanie łańcucha w ten element podczas jazdy po wyboistych drogach. Rower jest więc porządnie dopracowany, pomimo faktu, że przeznaczony jest raczej dla ambitnych amatorów.

W sklepie na Ostrobramskiej dostępny jest rozmiar 51 cm, przeznaczony dla kolarzy o wzroście 173-179 cm.

Zastosowany napęd Shimano klasy 105 w systemie 10-cio rzędowym, w połączeniu z korbą o kompaktowej konfiguracji tarcz (50 zębów dużej tarczy, 34 małej) pozwoli pokonać rowerem teren o niemal każdym nachyleniu, oraz płynnie dopasować przełożenie do aktualnej prędkości.

Reszta osprzętu pochodzi spod ręki amerykanów z ZZYZX i nie budzi zastrzeżeń. Koła, jak to bywa w tej półce cenowej, nie należą do najlżejszych, ale gwarantują w zamian wysoki poziom wytrzymałości. Naciągnięte nań opony Continental Ultra Sport mają szerokość 25mm, co pozwoli poruszać się w miarę komfortowo po niemal każdej nawierzchni, przy zachowaniu niskich oporów toczenia (tradycyjne opony 23mm wymagają znacznie większego skupienia podczas jazdy).

Rower polecamy więc amatorom, którzy chcą choć przez chwilę poczuć się jak profesjonalni kolarze. Zastosowane komponenty zapewnią długą, bezawaryjną eksploatację i umożliwią osiąganie naprawdę dobrych wyników na szosie!

Kolekcję zamyka rower szosowy Corratec CCT Team 105 oparty na profesjonalnej ramie wykonanej z włókna węglowego:

CCT Team to oznaczenie karbonowej ramy w kolekcji Corratec. Typowo wyścigowa geometria w połączeniu z niską wagą oraz tłumiącymi drgania właściwościami włókna węglowego zapewnią wspaniałe doznania podczas codziennych treningów jak i startów w wyścigach szosowych.

Rower dostępny w rozmiarze 57 cm będzie dobry dla osób o wzroście pomiędzy 180 a 185 cm. Długa górna rura umożliwia zajęcie sportowej pozycji, a co za tym idzie – niskie opory powietrza generowane przez ciało kolarza.

Cena 7999 zł nie jest wygórowana – niska masa roweru i 10-cio rzędowy napęd Shimano 105 to największe zalety tej maszyny.

W konstrukcji ramy zastosowano, znany z opisanego powyżej Dolomiti, patent Low Chainstay, minimalizujący ryzyko uderzania łańcucha o rurę łańcuchową ramy.

Całość uzupełniają komponenty ZZYZXpodobnej klasy jak w modelu Dolomiti.

Rower stanowi bardzo dobrą bazę do rozbudowy – ambitni kolarze mogą z czasem zbudować na tej ramie profesjonalną maszynę, np. poprzez wymianę napędu na wyższe grupy Shimano – Ultegra lub Dura Ace.

Korba, zgodnie z obowiązującymi trendami, ma układ kompaktowy, co w połączeniu z kasetą o rozpiętości zębatek 12-25 zębówgwarantuje możliwość pokonywania naprawdę dużych wzniesień.

Poza opisanymi rowerami w ofercie naszego sklepu mamy wiele innych modeli niemieckiego producenta w różnych rozmiarach. Rowery dostępne są na zamówienie – czas oczekiwania nie powinien przekroczyć 5 dni, możecie więc śmiało pytać o dowolny model z oferty.

Zapraszamy również do śledzenia naszego fanpage na portalu Facebook!

Znajdziecie tam wiele ciekawych informacji ze świata rowerów oraz wieści z życia sklepu 🙂