Kielce Bike Expo 2014 - relacja - BikeStory.pl

Kielce Bike Expo 2014 – relacja

Piąta, jubileuszowa edycja rowerowych targów Bike Expo odbyła się jak zwykle w Kielcach w dniach 26-28 września. Ekipy BikeSalon.pl nie mogło zabraknąć na tym najważniejszym dla branży wydarzeniu. Do Kielc wybraliśmy się już pierwszego dnia – w czwartek, kiedy to wstęp na Targi mieli tylko przedstawiciele sklepów rowerowych i ludzie związani z biznesem rowerowym. Podobnie było w piątek, dopiero sobota była dniem otwartym dla osób prywatnych.

KTM – agresywnie, jak zwykle w „swoich” kolorach

 

Kieleckie targi są od lat zapowiedzią trendów, jakie obowiązywać będą w następujących po nich sezonie rowerowym. Na terenie kilku ogromnych hal swoją ofertę prezentowało niemal 200 wystawców z Polski i z zagranicy. Ogrom nowości był tak wielki, że nie sposób było w ciągu kilku godzin dobrze przyjrzeć się każdej z nich. My postanowiliśmy skupić się na podpatrzeniu nowości, jakie zaserwują nam na sezon 2015 sprawdzone w naszym sklepie marki jak KTM, Corratec i miejskie Gazelle oraz Pashley. Na targach zabrakło stoiska debiutującego u nas w tym sezonie Treka oraz lubianej w Polsce Meridy – dlaczego, nie wiemy …, ale bardzo żałowaliśmy, że nie pomacamy nowych rowerów z USA i Tajwanu.

Scott – jak zwykle jedno z bogatszych stoisk

 

Pobyt na Targach zaczęliśmy od wizyt na wspomnianych stoiskach – z marką KTM współpracujemy już kilka sezonów i niezmiennie rowery tego producenta cieszą się ogromnym zaufaniem klientów. Marka jest dość konserwatywna, jeżeli chodzi o stylistkę swoich rowerów – kolekcje przechodzą co rok kosmetyczne zmiany, większość rowerów robiona jest w barwach charakterystycznych dla KTM, czyli pomarańczowo – czarnych. Nie brakuje oczywiście widocznej od poprzedniego sezonu zieleni z grafitem oraz błękitu. Dominuje jednak pierwsze zestawienie kolorystyczne. Oczywiście za stonowaną stylistyką rokrocznie przemycane są do rowerów najnowsze rozwiązania technologiczne – nie brakowało modeli wyposażonych w napęd 1×11 od Shimano, czyli najnowszy XTR. Sporo, jak przed rokiem, było także modeli wspomaganych silnikiem elektrycznym – to rozwiązanie jest szczególnie popularne w Niemczech i Austrii, skąd wywodzi się KTM. Ten segment rowerów nie przyjął się jeszcze w Polsce na dobre, zapewne z powodu dość zaporowych, jak na nasze warunki, cen. Na stoisku KTM obejrzeliśmy także najnowszą kolekcję odzieży i butów włoskiej marki Northwave (obie marki mają wspólnego dystrybutora) – jak zwykle będzie kolorowo i funkcjonalnie, z zachowaniem przystępne ceny – tak, jak lubicie!

 

Fuji nie oszczędza na karbonie

 

Corratec, choć nie jest u nas marką wiodącą, zdobywa sobie mozolnie uznanie klientów. Tu także nie spotkaliśmy wielkich rewolucji – jak to u Niemców – były modele z silnikami, ale my skupiliśmy się głównie na góralach ze średniej półki cenowej – będzie czym wybierać, jeżeli chodzi o rowery na kołach 27,5 cala, a wszystko jak zwykle przy bardzo dobrym stosunku użytych komponentów do ceny.

 

Cieniutka ta czasóweczka od Fuji

 

Sporo czasu poświęciliśmy na odwiedziny u marki UVEX, które kaski rowerowe i okulary rowerowe sprzedajmy u siebie od kilku sezonów. Sprawdzone modele kasków nie przeszły większych zmian, pojawią się oczywiście różne wariacje kolorystyczne. Znacznie rozbudowana będzie kolekcja kasków dziecięcych – do obejrzenia u nas już na wiosnę.

 

Ciekawie prezentowało się również stoisko marki Orbea – te hiszpańskie rowery debiutowały u nas w sezonie 2014 – rowery szosowe cieszyły się sporym zainteresowaniem, ale największym hitem były rowerki dziecięce z serii Grow, z modyfikowaną wielkością ramy, rosnące razem z dzieckiem. Zobaczmy je w BikeSalon.pl również w sezonie 2015, oczywiście w większej ilości i przeróżnych wariantach kolorystycznych. Catlike, marka związana z Orbeą, poza znanymi modelami kasków pokazał absolutną nowość – buty rowerowe. Kilka modeli ciekawie nawiązuje stylistyką otworów wentylacyjnych do otworów wentylacyjnych w kaskach – tak charakterystycznych dla marki. Warto obserwować rozwój tych produktów – jeżeli ich jakość będzie równa jakości kasków – szykuje się prawdziwy HIT !

 

Fatbike był wszędzie!

Resztę czasu spędziliśmy luźno przyglądając się kolekcjom innych producentów. Hitem Targów były zdecydowanie rowery na przesadnie grubych oponach, nazywane Fatbike – w swojej ofercie mają je wszystkie czołowe marki rowerowe. Rowery te wręcz stworzone są do jazdy po śniegu i głębokim piachu – opony o szerokości nawet 4 cali zapewniają niesamowitą przyczepność. Zapewne poczekamy jeszcze trochę zanim będziemy często widywać je w terenie – ceny są dość wysokie – ponad 5 tysięcy złotych – mogą być one główną przeszkodą na drodze do popularyzacji tego pomysłu w Polsce. Mimo wszystko trzymamy kciuki!

 

 

Głośno było także o najnowszym dziecku Shimano – grupa XTR 2015 dostępna jest w tradycyjnej wersji sterowanej linkami, ale także w wariancie elektronicznym, gdzie przerzutki zaopatrzone są w silniczki. Rozwiązanie to jest odporne na brud i kurz, które, gdy dostaną się do tradycyjnych pancerzy, skutecznie upośledzają zmianę przełożeń. XTR oferuje kasetę o 11 zębatkach, znaną dotychczas głównie z rowerów szosowych. W połączeniu z korbami o jednym blacie mają zrewolucjonizować rynek MTB – wyeliminowanie przedniej przerzutki wraz z manetką pozwala oszczędzić sporo masy i znacznie ułatwić prowadzenie roweru. Jak każda nowość, XTR 2015 jest dość drogi, spotkamy go więc tylko w rowerach z najwyższej półki.

 

Na Targach nie brakowało stoisk wielu nowych marek, gdzie spotkać można było ich skośnookich właścicieli – pomimo sporej konkurencji na rynku chętnych do urwania swojej działki z rowerowego tortu nie brakuje. Na razie rowery tych marek nie prezentują nic rewolucyjnego, powielane są głównie znane już rozwiązania. Upłynie sporo czasu, zanim przebiją się do świadomości polskiego klienta – na naszym rynku ogromne znaczenie ma rozpoznawalność marki, na czym bazują wiodące w ilości sprzedanych rowerów, lubiane u nas marki Merida czy Kellys.

 

Piękny Look w barwach Polski !

Tegoroczna edycja Targów pokazała, że na rynku rowerowym sporo się dzieje. Nowe komponenty, coraz więcej wariantów kolorystycznych i wąska specjalizacja poszczególnych produktów to, jak się wydaje, klucz do sukcesu. Na tym wyścigu zbrojeń zyskają najbardziej klienci detaliczni, którym oferuje się coraz większy wybór rowerów i akcesoriów, dzięki czemu każdy, nawet najbardziej wymagający rowerzysta, znajdzie niebawem w polskich sklepach coś dla siebie. My już teraz zapraszamy do odwiedzenia nas wiosną – sezon 2015 zapowiada się bardzo ciekawie!

Zapraszamy do śledzenia naszego profilu na Facebooku oraz dyskusji na forumrowerowe.pro !