Akcesoria Bontrager - gwarancja satysfakcji - BikeStory.pl

Akcesoria Bontrager – gwarancja satysfakcji

W obecnym, kończącym się już sezonie, w ofercie BikeSalon.pl z powodzeniem debiutowały rowery amerykańskiej marki Trek. Wraz z nimi w sklepie pojawiła się bogata oferta akcesoriów rowerowych Bontrager, marki należącej do koncernu Trek, który pod tą nazwą produkuje wszystko, co jest związane z rowerami a rowerem nie jest. Koła, opony, sztyce, wsporniki kierownicy, torby, sakwy, liczniki i wiele, wiele innych – praktycznie wszystko, czego potrzebuje dzisiejszy rowerzysta, bez względu na typ roweru, jakim się porusza. Koncern Trek jest tak bardzo pewien wysokiej jakości swoich produktów, że daje na nie wyjątkową gwarancję – o niej za chwilę, a tymczasem zobaczmy, jak to wszystko się zaczęło….

Historia marki Trek rozpoczyna się w 1975, kiedy to w Milwaukee w USA powstała niewielka fabryka zajmująca się produkcją ram rowerowych. Biznes szybko się rozwijał, w ciągu trzech lat osiągnięto obrót 2 milionów dolarów. Błyskawiczny rozwój wymusił przenosiny do większej siedziby. W 1980 roku firma ulokowała się nieopodal Waterloo, gdzie funkcjonuje do dziś. W 1982 rozpoczęto sprzedaż kompletnych rowerów, głównie szosowych, w 1983 powstał pierwszy rower górski. Firma bardzo szybko rozwijała się, stale eksperymentując z nowymi technologiami i materiałami, takimi jak aluminium i karbon. Z czasem uruchamiano linie produkcyjne odzieży rowerowej i innych akcesoriów, czyniąc ofertę marki niemal kompletną.

Równolegle swoją rowerową działalność rozwijał w Stanach Zjednoczonych Keith Bontrager – znany amerykański sportowiec, uczestnik wielu wyścigów motocross. W 1979 roku zainteresował się rowerami, budując swój pierwszy rower szosowy. Rok później założył firmę, zajmującą się produkcją rowerów i akcesoriów rowerowych. Firma bardzo szybko rozwijała się, a Bontrager wyspecjalizował się w produkcji komponentów z najwyższej półki – bardzo lekkich obręczy, ram rowerowych, widelców. Szybko podjął współpracę z wieloma innymi firmami z USA, czego owocem było mnóstwo świetnych rowerów. W 1992 roku drogi Treka i Bontragera połączyły się – od tego czasu tą właśnie marką Trek sygnuje swoje obręcze, sztyce, mostki, kierownice, liczniki, lampki i wiele, wiele innych akcesoriów. Kilka lat później Trek kupił firmę Bontragera, zachowując jednakże markę aż po dziś dzień.

 

Trek w swoich rowerach stosuje niemal wyłącznie komponenty Bontrager (oprócz napędu, hamulców i amortyzatorów), zakup wyższego modelu Treka wymaga więc głębszego zapoznania się z jakością komponentów – przestudiowania katalogów w celu zdobycia informacji o danym modelu kół czy siodełku.  Podobne rozwiązanie stosuje np. Giant, który większość komponentów do rowerów sygnuje swoim logo. Zabieg taki sprzyja identyfikacji użytkownika z marką, pozwala także wierzyć, że dany model roweru skomponowany jest w przemyślany, logiczny sposób, z użyciem idealnie pasujących do siebie elementów. Z naszych rocznych doświadczeń z Trekiem wynika, że jakość komponentów Bontrager jest naprawdę wysoka, a co ważniejsze – firma ciągle pracuje nad udoskonaleniami i nie żałuje ogromnych nakładów finansowych na badania rozwojowe i akcje pro-ekologiczne (ciemnobrązowe opakowania – tekturki, dołączane do akcesoriów Bontrager wykonane są z papieru pochodzącego z recyklingu.

Bontrager wraz z Trekiem są tak pewni wysokiej jakości swoich produktów, że uruchomili program Bontrager Unconditional Guarantee – bezwarunkowej gwarancji. Każdy produkt Bontrager można zwrócić do sklepu w ciągu 30 dni od daty zakupu, nawet w przypadku, gdy z niego korzystaliśmy. Zwracając towar klient zobowiązany jest podać przyczynę, dla której nie jest zadowolony z produktu – mogą być to buty, kask, obręcz – wszystko z oferty. Produkt, który nie przypadł klientowi do gustu można wymienić na inny z oferty o tej samej wartości! Gwarancja nie dotyczy komponentów Bontrager montowanych seryjnie w rowerach Trek. Na wszystkie produkty obowiązuje oczywiście 2 letnia gwarancja.

Trzeba przyznać, że mało który producent oferuje podobne warunki. Świadczy to o pełnym przekonaniu Treka o wartości swoich produktów, ale także o wyjątkowej dbałości o klienta i dążenie do perfekcji. Głównym założeniem projektu jest zebranie krytycznych uwag klientów o konkretnych produktach, aby ich kolejne edycje pozbawione były najczęściej wymienionych wad. To bardzo dobre podejście, bo kto inny lepiej sprawdzi dany produkt, niż klienci końcowi mieszkający w różnych częściach świata i korzystający z roweru w skrajnie różnych warunkach pogodowych.

Wspomnianą gwarancję możecie oczywiście realizować w obu sklepach stacjonarnych BikeSalon.pl w Warszawie i Gdyni, do czego szczerze zachęcamy!